Parve juhtimisest
Parve juhtimine on meeskonnatöö, aga ka liidril on oma roll.
Istumisest parves
Ühte parve mahub kuni 7 aerutajat + instruktor. Minimaalselt võiks aerutajaid olla neli. Aerutajad istuvad parves külgpontooni peal. Giid istub kõige tagumisena keskel või küljel. Tagant on parve kõige lihtsam juhtida ning kõik tiimiliikmed on silme ees.
Aerutamisest raftinguparves
Parvel on VASAK parras ning PAREM parras (näoga sõidusuunas). Aerutajatele on Pirita jõel kolm vajalikku käsklust: EDASI, TAGASI, VARJU. Suurematel ja keerulisematel jõgedel eksisteerivad lisakäsklused. Giid mainib mõnikord ka mitu tõmmet edasi ja mitu tagasi. Kui seda ei mainita, aerutatakse kuni järgmise käskluseni. Käsklus STOPP tühistab eelnevad käsklused.
Seega käsklused võivad kõlada umbes nii: “vasak edasi”; “parem tagasi”;”stopp”; “kõik edasi”; “varju!”. Selline käskluste jada võib esineda näiteks juhul kui lähenetakse kärestikule. Esimeste käsklustega paigutatakse parv õigesti veevoolu,”stopp” käsklus annab võimaluse hingetõmbeks, “kõik edasi” käsklusega kogutakse juhtimiseks vajalikku kiirust. Kärestikuni jõudmisel varjutakse ning giid jälgib, et parv saaks kärestikust turvaliselt läbi. Parve juhtimine on tiimitöö!!! Giidi juhtnöörid täidetakse koheselt kuid mitte kiirustades. Aerutatakse alati eesistuja järgi sünkroonis.
Nii lihtne see ongi. Kui mitte arvestada veel tuhandet pisiasja.