Reeglid
VÕISTKONNAD
Osaleda saavad vaid Tallinnas kandideerivad inimesed oma erakonna või valimisliidu võistkonnas. Võistkonnas on 3 liiget. Võitkond peab liikuma koos. Mängus on vaja teadmisi, liikumisvõimet, planeerimisoskust ning oskust kaasata inimesi.
Mängus ei ronita, roomata, turnita, lennata ega hüpata. Pole vaja jõudu ega otseselt ka kiirust. Riietus on vaba.
MÄNGU KOHT JA AEG
Mäng “Tunne oma kodulinna” toimub Tallinna kesklinnas alguse ja lõpuga Vabaduse väljakul Tallinna linnavalitsuse ees.
Mäng algab reeglite tutvustamisega kell 10:00. Orienteeruv lõpuaeg on Vabaduse väljakul kell 12:00.
Mängus läbitav teepikkus on umbes 5 km.
Mängu kontrollaeg on 2 tundi (120 minutit) mõõdetuna mängu tegelikust algushetkest.
KÜSIMUSED
Mängus on 50 valikvastustega küsimust. Mängu käigus ei vastata neile kõigile. Küsimused puudutavad ümbruskonda, Eesti ja Tallinna ajalugu, statistikat, loogikat, linnajuhtimist ning meeskonnatööd.
Meeskonnad alustavad mängu täringuviskega. Seejärel suunduvad nad asukohapunkti vastavalt saadud silmade arvule.
KÜSIMUSELE VASTAMINE
Valikvastustega küsimus avaneb kui võistkond jõuab vastavasse geograafilisse punkti (selgelt näidatud punase kaardinõelaga kaardil ning kompassinoolega).
Küsimust on võimalik avada ka kohapeale minemata. Siis lisatakse võistkonna tulemusele üks trahvipunkt. Trahvipunkt on samaväärne ühe lisaküsimusega.
Kui küsimus on avanenud (avatud) peab võistkond küsimusele vastama. Küsimustel võib olla üks või mitu õiget vastust.
STRATEEGIA
Iga õige vastus viib võistkonda tavaliselt edasi ning vale vastus tagasi. See mitu sammu iga konkreetne küsimus võistkonda õige ja vale vastuse puhul liigutab on näha “strateegiakaardilt”. Rohelised jooned strateegiakaardil näitavad liikumist õige vastuse puhul ja punased vale vastuse puhul.
Mängus ei ole oluline kui palju valesid ja õigeid vastuseid võistkond on andnud. Oluline on, et finišisse jõutakse võimalikult väheste vastustega! Seega võib mängus osutuda mõnikord targemaks “eksida”, minna samm tagasi, et sealt juba õige vastusega pikalt edasi liikuda.
VÕITJA
Mängu võidab võistkond, kes jõuab finišisse väikseima üldskooriga. Skoor koosneb vastatud küsimuste arvust ning trahvipunktidest mis saadakse avades küsimus kohapeale minemata. Kui kahel finišisse jõudnud võistkonnal on võrdne skoor, võidab kiirem. Kui ükski võistkond finišisse ei jõua, võidab see, kes jõudis mängus kaugemale.
Võitja kuulutatakse välja pärast mängu lõppu peakohtuniku otsuse alusel.
Parimale võistkonnale on auhind.
TEHNILISED PROBLEEMID
Tehniliste probleemide ilmnemisel teavitab võistkond peakohtunikku telefonitsi või kohapeal Vabaduse väljakul. Seadme kasutamise osas on võimalik saada juhiseid nii enne mängu kui ka mängu jooksul.